De Lijn bureau voor Design en Reclame logo
meer dan 35 jaar communicatiekennis en expertise!
  • Home
  • Het Geheim van DE LIJN
  • Blog
  • Hoe&wat
  • Tarieven
  • Websites
  • Logo’s
  • Contact
    • Stage
  • Menu

Wat is een Dynamic Identity?

Geplaatst op 2 mei 20219 juni 2021

Een logo met een star en statisch beeldmerk is niet meer van deze tijd, je loopt vroeg of laat vast.

Tegenwoordig moet de huisstijl, de visuele identiteit dynamisch en flexibel zijn.

Met ’Dynamic Identity’ bouw je aan een eigen merk of visual identity. Identiteit creëer je simpelweg door het toevoegen van kleur, typografie, grafische elementen in een eigen beeldtaal. Op deze manier is er alle ruimte voor flexibiliteit en wordt de uitstraling nog steeds als één identiteit ervaren.

Een goed doordachte visuele identiteit kan in de loop der tijd meegroeien en zich aanpassen aan zijn omgeving. Door bepaalde elementen variabel te laten zijn, kan je huisstijl dus een enorme boost krijgen! Je kunt je doelgroep op een unieke en betere manier bereiken met steeds weer nieuwe beelden en vormen.

Een mooi voorbeeld is het Google logo dat zich idee keer weer aan de actualiteit aanpast.

Logo, woordmerk, beeldmerk, embleem, huisstijl en identiteit,  allemaal termen die mensen te pas en te onpas gebruiken. Wat is nu eigenlijk het verschil?

Een huisstijl is je visuele identiteit.

met een mooi woord genoemd je corporate identity. Een herkenbare visuele stijl die terugkomt in als je drukwerkuitingen en op je website. Of het nu gaat om je briefpapier,  website, social media of een brochure.

En dan is er nog de identiteit van je organisatie

Die identiteit is uniek en komt tot uiting in álles wat jouw organisatie levert, doet én zegt. Het is vergelijkbaar met je DNA. Daarmee geef je je doelgroep een duidelijk en consistent beeld van jouw bedrijf of organisatie waarmee zij zich kunnen identificeren.

Wil je meer weten over een logo, woordmerk of beeldmerk?

Lees dan verder>

Volg ons
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
Geplaatst in logo.

Berichtnavigatie

← Toe aan verandering
Dit is waarom lokale SEO… →
mini-symposium-de-lijn-hengelo stempel_30_jaar_rood.bew2 [wonderplugin_carousel id="2"]  

Recente berichten

  • Wist je dat van 1986 tot 1988 DE LIJN in de OUDE BIBLIOTHEEK AAN DE VONDELSTRAAT zat?
  • Dit is waarom lokale SEO belangrijker dan ooit is
  • Wat is een Dynamic Identity?
  • Toe aan verandering
  • Max Weber grondlegger van de Leefstijltypologie

MEER WETEN?

  • Blog
  • Route
  • Contact
  • Adviezen
  • Keuzelijst
  • Begrippenlijst
  • Uploaden
  • FAQ
  • Ons team
  • Attie Schipper
  • De Geschiedenis
  • De toekomst van reclame
  • Reclamegeschiedenis Nederland
  • Kleurenpsychologie
  • Stage

HOE DOEN WE HET?

  • Het Geheim van DE LIJN
  • 1 uur gratis reclame-advies
  • Hoe&wat
  • Werkwijze
  • Stappenplan Campagne
  • Brainstorm sessies
  • Workshops en lezingen
  • Trainingen
  • Inspiratie
  • Tip van de dag
  • Concepten
  • Strategie
  • Adviezen
  • Identiteitsstructuren

DIGITAAL VERHAAL

  • Websites
  • Responsive websites
  • Zoekmachine optimalisatie – SEO
  • Social media-proof
  • Social Media
  • Twitter
  • Facebook
  • Email marketing
  • Marketing 2.0
  • internetmarketing

WAT DOEN WE?

  • Stappenplan Campagne
  • Advertenties
  • Autobelettering
  • Beurspresentaties
  • Boeken
  • Brochures / folders
  • Design
  • Gevelbelettering
  • Huisstijl
  • Jaarverslagen
  • Logo
  • Mini-symposium
  • Nieuwsbrieven
  • Persbericht
  • Posters
  • Routing
  • Tekstschrijven
  • Visitekaartje
  • Enveloppen
Protected by Copyscape