Vaker is beter! Merkvoorkeur door naamsbekendheid

Hoe zorg jij ervoor dat jouw bedrijfsnaam of merk herhalend onder de aandacht komt?

Gelooft jij ook dat de inhoud van de boodschap jouw voorkeur voor een merk bepaalt? Dan heb je het mis! Diverse onderzoeken tonen keer op keer aan dat louter en alleen blootstelling aan een merk van grote invloed is op de merkkeuze. Dus hoe vaker we een merk zien, hoe meer sympathie we voelen. De achterliggende theorie: het mere-exposure effect. Gek genoeg treedt dit meer-exposure effect bij situaties met weinig aandacht en betrokkenheid meer op.

We denken allemaal dat wij zelf keuzes maken op basis van verstand en ons niet laten beïnvloeden. Onderzoek toont daarentegen aan dat we ons vaak onbewust laten beïnvloeden. Maar ook het gebruik van merken door de mensen om ons heen, de zg. referentiegroepen bepaalt uiteindelijk sterk onze keuze.

Enne.. wat geldt voor een merknaam kan natuurlijk ook een bedrijfsnaam of merk zijn

Zo kun je met behulp van social media en blogs ook op langere termijn positief in beeld blijven bij je potentiële klant!

Hoe vaker iemand jouw bedrijfsnaam of merk tegenkomt op bijvoorbeeld Twitter, Facebook, LinkedIn of je blog, hoe positiever diegene tegenover jouw onderneming staat. Iedere keer als je via tweets, facebookposts en blogs jouw bedrijfsnaam of merk weer onder de aandacht. Het effect hiervan is gunstig. Want een dat kan er in de toekomst voor zorgen dat jouw onderneming gekozen wordt boven jouw concurrent.

Wil jij ook dat jouw bedrijfsnaam of merk herhalend onder de aandacht komt, maar weet je niet hoe? Wij kunnen helpen.

Volg ons
Geplaatst in omzetverhoging.