Tip van de dag

– Zie de kredietcrisis als een kans
– 10 succesfactoren voor effectieve reclame
– Zo kies je een goede bedrijfsnaam
– Creativiteit is belangrijker dan het budget
– Wat onthouden mensen?
– Drukfouten versus denkfouten.
– Bent u een startende ondernemer?
– Online converteren van allerlei bestanden
– Vrouwenstem te ingewikkeld voor een man

—————

Tien succesfactoren voor effectieve reclame

Bureaus zoeken het succes meestal in de creativiteit, terwijl adverteerders vooral kijken naar consistentie en doelgroepgerichtheid. Wat maakt reclame nu echt effectief?
De Duitse Art Directors Club vroeg McKinsey om de belangrijkste factoren te bepalen die geslaagde reclame kenmerken. Dit is de top tien:
1. originaliteit
2. duidelijkheid
3. overtuigingskracht
4. ambachtelijke kwaliteit
5. de want-to-see-again-factor
6. relevantie
7. verschil met de concurrentie
8. consistentie met eerdere campagnes
9. geloofwaardigheid
10. activerende werking
Een mix van bovenstaande factoren scoort het best. Voorkom dat een campagne te origineel of te saai wordt.

————

Bedrijfsnaam kiezen

Eruit springen in de massa. Daar gaat het om! Een goede, onderscheidende naam bespaart vermogens op reclame- en marketingkosten. Veel bedrijfs- en merknamen zijn nietszeggend en lijken op elkaar. Sociaal Fonds Bouwnijverheid is duidelijker dan Cordares, Corus of Corbis, vindt u ook niet? Beschrijvende namen (Variatiesaus) zijn echter moeilijk vast te leggen en raken op. Kies in dat geval een abstracte naam. Die is makkelijker te onthouden dan een combinatie van letters (PPGH, BBDO).

Een korte bedrijfsnaam is beter te onthouden, mensen vinden uw wwwadres sneller en kunnen u makkelijker vinden. Tip: Met een cijfer of een A staat u bovenaan in het Telefoonboek, of de Startpagina. Dat is goed voor de naamsbekendheid. De bedrijfsnaam moet passend zijn, liefst ook bruikbaar in het buitenland. Let erop dat toekomstige diensten ook bij uw bedrijfsnaam passen. Het is belangrijk dat de de bedrijfsnaam jaren mee kan.

Maar hoe kom je aan een goede bedrijfsnaam?
Wij helpen u verder.

————

Vrouwenstem te ingewikkeld voor een man

Een man heeft zijn hele brein nodig om een vrouwenstem te ontcijferen, terwijl voor de stem van een seksegenoot slechts een enkel hersenkwabje nodig is.
De ontcijfering van een vrouwenstem is zo vermoeiend, dat een man deze liever negeert.
————

Creativiteit is belangrijker dan het budget

Het mooiste geschenk is een cadeau waaruit blijkt dat
de gever moeite heeft gedaan om iets speciaals uit te zoeken. Iets dat recht doet aan de relatie. Als u dit keer echt iets orgineels wilt, schakel dan De LIJN in. Dan bent u er zeker van dat uw relaties en vrienden nog lang over uw geschenk napraten.

Nieuwste trend in premiums en relatiegeschenken:
Energiebesparing is ‘hot’
Gezond eten, meer bewegen en meer aan energiebesparing doen vormen de top-3 van de goede voornemens. Dat zijn aardige ‘inhakers’ voor premiums en relatiegeschenken.

‘Energiebesparing’ is dè nieuwkomer op de lijst.
Handig om in gedachten te houden als u uw relaties een relatiegeschenk wil geven voor bijvoorbeeld Valentijnsdag of het begin van de zomervakantie.

—————

Wat onthouden mensen?

We onthouden:
• 10% van wat we lezen
• 20% van wat we horen
• 30% van wat we zien
• 50% van wat we horen en zien
• 70% van wat we met anderen bespreken
• 80% van wat we evalueren en nabespreken
• 90% van wat we anderen uitleggen

—————

Drukfouten versus denkfouten…

Veel mensen maken zich drukker om drukfouten dan om denkfouten. Konden wij vroeger de zetduivel nog de schuld geven van fouten in teksten, sinds de komst van de computer zijn we helemaal zelf verantwoordelijk voor wat we schrijven.

Vertrouw ter voorkoming van drukfouten NIET blind op de spellingscontrole, maar lees na het schrijven alles nog eens kritisch door. Wedden dat u er niet alleen spellingfouten, maar ook wat vreemde zinswendingen uithaalt?

En als u zeker wilt weten dat uw tekst aankomt bij de doelgroep, formeer dan een leesploegje dat uw teksten ’test’

Geen tijd?
U kunt uw teksten laten screenen bij DE LIJN tegen een (geringe) meerprijs. Vraag naar de voorwaarden.

—————

Bent u een startende ondernemer?

Wij investeren graag mee in uw onderneming. Wij geven u graag vrijblijvend advies of voorzien u van een creatief ontwerp. Wij bekijken graag samen met u of uw logo- en huisstijlideeën (visitekaartje, briefpapier, envelop, brochure, folder, flyer, etc.) verbeterd kunnen worden. Neem eens vrijblijvend contact met ons op.

—————

Allerlei bestanden online gratis converteren

Handig als je zelf niet het bijbehorende programma hebt.
Hier kun je je bestand converteren terwijl je wacht
—————

 

Volg ons