Jongerenmarketing

Stop nou eindelijk eens met “vet, cool”

Wij jij graag jongeren aanspreken? Hippe taal kan ook averechts werken! Bedrijven en organisaties slaan de plank soms volledig mis als ze jongeren willen bereiken. Ook overheid en politici willen graag  hip overkomen op jongeren.Maar nu blijkt dat dit gedrag om jongeren te kopiëren averechts werkt en onnatuurlijk overkomt. En wat vinden de jongeren zelf? Jongeren vinden het maar niks en prikken er dwarsdoorheen.

Wat is het geheim?

Volgens Cor Molenaar, bijzonder hoogleraar e-marketing aan de Erasmus Universiteit, “moet je jongeren niet aan willen spreken in hun eigen taal, want daar prikken ze zo door heen.” Zijn advies is: praten, praten en praten. In gewone normale mensentaal. Zodra je weet wat de jonge doelgroep echt beweegt, moet je er razendsnel op inspelen.

Hoe kom je dan wel in contact komt met jongeren?

Hoe zorg je ervoor dat jongeren met jou blijven praten zodat je ze daadwerkelijk beter kan begrijpen? Neem contact op met DE LIJN en wij kunnen u verder helpen.