Zeg nou zelf.. Iedereen die een lokaal bedrijf, product of dienst zoekt gebruikt een zoekmachine om ze te vinden.
Online winkelen is populairder dan ooit, mede door corona. Maar gelukkig ook lokale winkels, diensten, producten en bedrijven winnen evengoed aan populariteit. Mits we ze goed kunnen vinden, natuurlijk! Niet alleen fysiek maar ook online.
Daarom is het voor een lokaal merk belangrijk om veel aandacht te besteden aan lokale SEO zoekmachine optimalisatie technieken.
Dit zijn enkele nuttige lokale SEO-tips:
- Gebruik in al je teksten en uitingen duidelijke, actuele informatie. Dit betekent dat adressen, telefoonnummers en openingstijden correct moeten zijn. Zijn de openingstijden van de diensten van jouw bedrijf onlangs gewijzigd? Zorg er dan voor dat mensen die jouw bedrijf vinden altijd over de juiste actuele informatie beschikken.
- Zoek je ideeën voor trefwoorden? Gebruik “[dienst] en [locatie]” als een formule. Voorbeelden zijn “hairstylist in Enschede”, “mexicaans restaurant bij mij in de buurt”, of “auto reparatie winkel in het centrum van Amsterdam.” Dit is hoe mensen hun zoekopdrachten voor lokale bedrijven intypen in zoekmachines als Google.
- Probeer je eigen bedrijf eens te ’googelen’, of bedenk een term die iemand zou gebruiken om jouw bedrijf te vinden. Vergelijk jouw score eens met dat met soortgelijke bedrijven. Succes!