Corporate Identity

Wat is corporate identity?

Letterlijk betekend dit; bedrijfsidentiteit en is onder te verdelen in:

  • Corporate design: Het ontwikkelen van logo’s en/of beeldmerken en de vertaling naar de huisstijltoepassingen of huisstijldragers. Onder huisstijldragers verstaan we onder andere visitekaartjes, briefpapier, enveloppen, flyers, brochures en ook websites, beursstands, bewegwijzering, rijdend materieel en bedrijfskleding.
  • Corporate communicatie: Het positief uitdragen van het beeld van de organisatie door middel van efficiĆ«nte doelgerichte communicatie. Dit is de boodschap die de mensen lezen, horen en zien.
  • Corporate gedrag: Het gedrag, het taalgebruik, de bedrijfskleding van alle medewerkers bepaald hoe er naar jouw bedrijf gekeken zal worden.

De directie of het management bepaald de manier waarop je design, communicatie en gedrag inzet zal worden om een bedrijfsidentiteit neer te zetten. Dit heeft uiteraard ook invloed op de hele bedrijfscultuur.