Zoekmachine optimalisatie – SEO

Veel bezoekers op je website. Wie wil dat nou niet? Maar hoe bereik je dat? Als je meer bezoekers wilt moet je website allereerst goed vindbaar zijn. Wij zorgen ervoor dat je website goed scoort in Google. Er zijn meerdere wegen maar er zijn een paar basisregels.

Schrijf voor je bezoekers en niet voor de zoekmachines

Er zijn veel manieren om je  website te optimaliseren. Laat wat vetgedrukte woorden, belangrijke zoekwoorden terugkomen in je tekst. Maar als je deze technieken toepast moet je het allerbelangrijkste niet uit het oog verliezen. Je schrijft altijd voor de bezoeker van je site!
Teksten met overdreven veel zoekwoorden en een overmatige tekstopmaak gaan altijd ten koste gaan van de leesbaarheid. Dat wekt irritatie op bij je bezoekers. Google straft dit af.
Hoe krijg je dan wel meer bezoekers op je website én hoe hou je ze vast? Heel simpel: door interessante, informatieve te geven en te zorgen voor prettig leesbare teksten.

Zorg voor goede inkomende links

Kwalitatief goede inkomende links zijn belangrijk voor een goede ranking in Google. Om veel van dat soort links te krijgen moet je soms even helemaal ‘out of the box’ denken. Doe het eens anders en je valt op! Opvallen is het sleutelwoord. Maar geef wel goede informatie, dat is waarom mensen  naar jouw website gaan linken!

Maak een goede zoekwoordlijst

Wanneer je  zoekwoorden gaat kiezen, zorg dan dat je eerst je huiswerk goed doet. Als je een zoekwoordenlijst samenstelt met woorden waar niemand op zoekt zul je echt geen bezoekers krijgen. Voordat je begint met je zoekmachine-optimalisatie zijn er een paar basisregels die je moet weten. Zorg voor een strategie die voor de lange termijn zal blijven werken. Anders weet je nooit wat er fout is gegaan.

Maak updates!

Websites die regelmatig geüpdatet worden scoren hoger in Google. Als je concurrenten wél regelmatig updaten komt jouw website lager in Google te staan. Ook als je website al in de zoekmachines staat en je een goede ranking hebt is het toch belangrijk dat je maandelijks nieuwe informatie toevoegt. Een blog of forum is een mooie manier om dit te doen. Via een blog kun je regelmatig het laatste nieuws over je bedrijf of vakgebied geven.