Websites

Je website als visitekaartje

Een goede website is een visitekaartje voor je bedrijf of organisatie.

Je website moet helder en overzichtelijk zijn. Maak je website informatief en zorg voor een uitstraling die past bij jouw dienst of product. En last but not least: sluit aan bij jouw doelgroep.

Websites veranderen voortdurend. Nieuw is dat websites zich dynamisch aanpassen aan je mobieltje, je tablet laptop of pc. We hebben inmiddels ruime ervaring opgedaan met nieuwste versie: de responsive website >

 

Waaraan moet een goede website voldoen?

Een goede website is allereerst goed vindbare website. Een website die de bezoeker informatie oplevert, die jouw doelgroep boeit en die de bezoeker overtuigt dat hij/zij aan het juiste adres is.

Als je website niet aansluit bij je doelgroep zal je website nooit succesvol  zijn.

Omschrijf je doelgroep zo precies mogelijk. Een (mindmap)schema kan je helpen om de juiste structuur te vinden en zorgt voor een duidelijk afbakening.

Een aantal kenmerken waaraan uw website zeker moet voldoen:

1. jouw website is beter vindbaar in zoekmachines als je in jouw tekst relevante zoekwoorden gebruikt.
2. jouw website moet altijd tot actie leiden. Dat wil zeggen, uw website is uitnodigend genoeg, waardoor mensen geïnteresseerd raken in uw product of dienst en het moet direct duidelijk zijn hoe ze verder moeten.
3. jouw website moet vertrouwen uitstralen. Wees open met uw contactgegevens. U bent verplicht een kamer van koophandelnummer op uw website te plaatsen.

Wat vindt jouw bezoeker het belangrijk als het om jouw website gaat?

  1. Gebruiksvriendelijk
    Plaats het menu op een logische en goed zichtbare plaats. Kies voor de navigatie voor een duidelijk en goed leesbaar lettertype op een rustige achtergrond.
  2. Structuur
    Je kunt niet verdwalen op de website als duidelijk is waar op de website bent (een kruimelpad helpt daarbij).
    Zorg dat je bezoeker op je website vindt wat hij zoekt en dat de inhoud voldoet aan de verwachtingen
    Zorg voor unieke inhoud en kopieer geen teksten van andere websites. Dat straft Google af. Als er te weinig informatie te vinden is op je website haakt de bezoeker teleurgesteld af en bezoekt je website niet meer voor een tweede keer. Zorg dat er op de vervolgpagina’s meer informatie te vinden is over je diensten of producten. Specifieker, diepgaander.
  3. Professioneel ontwerp
    Een goed webdesign heeft een professionele look and feel.
  4. Sluit altijd aan bij behoefte van je bezoeker.
    Start met het belangrijkste: het product, het eindresultaat, maak duidelijk wat je biedt. Plaats de intro over je bedrijf op een aparte pagina. Informatie over je bedrijf willen de meeste bezoekers pas weten op het moment dat zij geïnteresseerd in je zijn geraakt. Zorg voor goede call-to-action-buttons . Plaats duidelijke links waaruit blijkt dat je bezoeker verder kan met het aanvragen van informatie, het aanvragen van een offerte. Als je het goed wil doen moet er op elke pagina zo’n mogelijkheid zijn.
  5. Contactgegevens
    Een website komt betrouwbaarder over als er een adres vermeld staat en een telefoonnummer (bij voorkeur een vast nummer en geen mobiel nummer). Het is bovendien verplicht om op een website jouw Kamer van Koophandel-nummer te vermelden.
  6. Achtergrondgegevens
    Vertel wat achtergrondinformatie over jezelf of over je bedrijf. Wie wil er nou niet graag weten met wie je te maken hebt!
  7. Snelheid
    Google heeft een voorkeur voor snelle websites. Je website moet snel inladen. Je bezoekers haken af bij een trage website.
    Sommige websites bevatten zulke grote foto’s, dat het lang duurt voordat de pagina opent. Voorkom dit, je bezoeker heeft geen geduld en wil snel resultaat. Google waardeert snelle websites hoger dan tragere websites. Als binnen 1 seconde duidelijk is waar je website over gaat  heb je het goed gedaan. prikkel je bezoeker voldoende om verder te lezen.
  8. Geen onverwachte muziek
    Onverwachte geluiden zijn erg storend. Als iemand tijdens werktijd je website bekijkt, wil je echt niet dat anderen mee kunnen luisteren. Maar ook als je thuis bent kunnen onverwachte geluiden reden genoeg zijn om weg te klikken.

Techniek & vindbaarheid

Kies voor een goede techniek waarmee je website gebouwd gaat worden. Wij maken de websites in WordPress, daar hebben we heel goede ervaringen mee opgedaan de laatste jaren.
Zorg voor goede teksten waarin je doelgroep zich herkent. Als jouw dienst geen behoefte aanwakkert dan is je tekst onvoldoende. Wij kunnen je adviseren hoe je dit kunt verbeteren.

Analyse

Zorg voor goede webstatistieken. Met Google Analytics maken we een web-analyse van je website. Zo zie je in een oogopslag welke pagina’s het goed doen en welke pagina’s het minder goed doen? Er is zelfs te zien op welke pagina je bezoeker binnen is gekomen op je website, al ‘googelend’. Er is ook te zien op welke pagina’s mensen afhaken. Die pagina’s moet je dan weer interessanter maken en verbeteren.

Zie het als een proces. Door het zoekgedrag van je bezoeker te analyseren en vervolgens je website aan te passen wordt jouw website steeds beter.