Twitter

Wat is Twitter?

Twitter is handig om met grote groepen mensen te communiceren. Hierdoor kun je makkelijk je doelgroep bereiken en vergroten. Met Twitter kun je snel korte berichten, van maximaal 140 karakters, sturen naar andere gebruikers. Dit wordt “twitteren” genoemd. Met het sociale netwerk Twitter kun je twitteraars toevoegen aan jouw account of andere twitteraars volgen.

Waar moet je op letten

Bij Twitter is het belangrijk om heel regelmatig te twitteren en over onderwerpen te twitteren die interessant zijn voor de doelgroep en actueel zijn, zodat je zoveel mogelijk geretweet wordt.

Wij twitteren voor jou!

Bij De LIJN twitteren we ook voor klanten. Van tevoren wordt een uitgebreid plan opgesteld en vastgelegd waar het over moet gaan, hoe vaak er getwitterd wordt enz.
Vraag het ons!

Zo werkt Twitter

Wanneer je een Twitter-account hebt, heb je een eigen tijdlijn. Hierop komen de berichten te staan van andere twitteraars die jij volgt. Andere twitteraars kunnen jou ook volgen. Dit betekent dat die twitteraars jouw berichten zien op hun tijdlijn. Dat kan alleen wanneer je berichten niet gericht zijn aan één persoon. Je kunt namelijk berichten gericht en niet-gericht versturen. Wanneer je een bericht plaatst, die niet gericht is aan een bepaalde persoon, komt het bericht op je eigen tijdlijn en die van je volgers te staan. Wanneer je een bericht plaats, gericht aan een bepaalde persoon, dan kan alleen de ontvanger het bericht lezen of diegene die op jouw tijdlijn kijkt.

Aan Twitter-berichten kun je hashtags toevoegen (bijvoorbeeld #onderwijs). Door een hashtag aan een woord of zin zonder spaties toe te voegen, wordt een tweet gekoppeld aan het betreffende onderwerp. Door te klikken op een hashtag of te zoeken op een onderwerp met een hashtag ervoor, kom je bij een overzicht met berichten die dezelfde hashtag in hun bericht hebben staan. In de “trending topic”-lijst staan de onderwerpen met de meest voorkomende hashtags.

Twitter heeft een uitgebreide zoekfunctie, waarmee o.a. gezocht kan worden op woorden, hashtags en personen. Ook kan er een locatie worden ingesteld. Bijvoorbeeld: #onderwijs in Hengelo met een omtrek van 10 kilometer. Het zoekresultaat zal berichten bevatten van twitteraars die binnen 10 km van Hengelo een tweet hebben geplaatst met #onderwijs.