Communicatiebureau in de buurt

Komen jouw producten en diensten nog wel overeen met de wensen en verwachtingen van de klant?

Heb je jezelf wel eens afgevraagd of je over pakweg  jaar nog relevant bent voor je klant? Ben je op de plek waar jouw klant zoekt zichtbaar? Dat zijn een aantal vragen waar wij ons dagelijks mee bezig houden om jouw organisatie (weer)  op de kaart te zetten. In de afgelopen 33 jaar hebben we de nodige ervaring opgebouwd om jouw product of dienst onderscheidend te maken. Een goede profilering weten we als geen ander neer te zetten en te vertalen naar een goede huisstijl, een interessante website, persberichten, promotiemateriaal, presentaties en uitingen op social media. (Twitter, Instagram, Pinterest, Facebook of Linkedin)

We zijn voortdurend op zoek naar nieuwe trends en communicatiekanalen

Natuurlijk moet altijd voorop moet staan dat de klant leidend is. Inspelen op hoe je klant met je wenst te communiceren is het devies. Klanten zijn immers je bestaansrecht. Maar klanten veranderen voortdurend, trends komen en gaan. We zijn ambitieus en leergierig en vinden het belangrijk om met de nieuwste ontwikkelingen mee te gaan.

We houden van aanpakken en doorpakken. Klanten vinden ons verfrissend anders, proactief, creatief en innovatief. Natuurlijk houden we altijd op diplomatieke wijze rekening met de verschillende belangen zowel binnen als buiten jouw organisatie.

Inmiddels weten we na meer dan 30 jaar in het vak te zitten, hoe je een “buzz” creëert!  En hoe bestaand en nieuw publiek zijn weg naar jouw organisatie of bedrijf vindt.
We willen graag met je in contact komen, gewoon voor een second opinion, een gesprek of een concrete vraag of opdracht!

Neem vandaag nog contact op, daar zul je beslist geen spijt van krijgen!

het succes van WordPress websites

‘Kwart van alle websites draait op WordPress’

Zojuist gelezen op Nu.nl
Dit artikel geeft precies onze ervaringen met WordPress weer. Vanaf de eerste start van WordPress, ergens in 2004, bouwen we al onze websites in WordPress. Destijds was dat een gewaagde keuze. Nu, na al die jaren kunnen we zeggen dat dat de beste keuze was die we konden maken. Al onze klanten ‘fietsen’ er zo op weg. We zeggen wel eens, iemand die met Word overweg kan, kan ook overweg met WordPress. Er zijn zoveel overeenkomsten. WordPress is echt gebruiksvriendelijk en voortdurend in ontwikkeling met nieuwe mogelijkheden. Een van de grootste voordelen, naast de gebruikersvriendelijkheid, is toch wel de goede vindbaarheid en ranking in Google. Maar ook WordPress is net als andere CMS programma’s en websites niet onaantastbaar voor hackers. Regelmatige updaten van WordPress en updaten van plugins is echt noodzakelijk geworden. Wij streven er naar om alleen de betrouwbare en plugins die zich in de praktijk bewezen hebben te gebruiken. Met even een gratis themaatje downloaden en wat leuke pluginnetjes komt u er tegenwoordig echt niet meer en loopt u grote risico’s.  We hebben inmiddels zoveel expertise opgebouwd dat we u op alle fronten van dienst kunnen zijn.
Hieronder het artikel in Nu.nl van vandaag:
Contentmanagementsysteem (cms) WordPress wordt gebruikt door een kwart van alle websites. 
 Contentmanagementsysteem (cms) WordPress wordt gebruikt door een kwart van alle websites. 

 wordpress

Dat meldt althans W3Techs, dat het gebruik en marktaandeel van cms’en onderzoekt.

“WordPress wordt gebruikt door 58,7 procent van alle websites waarvan we weten op welk contentmanagementsysteem ze draaien. Dit is 25 procent van alle websites”, aldus W3Techs.

WordPress is al jaren het grootste cms op de markt, maar groeit al jaren nog gestaag door. In januari 2011 werd WordPress nog door 13,1 procent van de sites gebruikt. In januari 2015 lag dat aandeel op 23,3 procent.

Het gezamenlijke marktaandeel van andere contentmanagementsystemen stijgt ook. Apart genomen weten de grootste twee conrurrenten, Drupal en Joomla, met marktaandelen van respectievelijk 2,8 en 2,1 echter niet in de buurt te komen van WordPress.

Marktaandelen contentmanagementsystemen

Mijlpaal

WordPress-oprichter Matt Mullenweg is trots op de ontwikkeling: “Natuurlijk gaat het op en neer gedurende een maand, maar het is nog steeds een leuke mijlpaal.”

Mullenweg verwacht dat het marktaandeel van WordPress aan het eind van het jaar tot ruim boven die 25 procent zal stijgen. “De grote kans ligt bij de 57 procent van de websites dat nog geen enkel cms gebruikt.”

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Mini-symposia november 2015

Elke maand proberen we weer een interessant mini-symposium te organiseren voor klanten, relaties en andere geïnteresseerden. Tijdens deze korte, inspirerende en informatieve bijeenkomsten komen actuele onderwerpen aan bod. De sessies, waarbij maximaal 20 geïnteresseerden aanwezig kunnen zijn, vinden plaats bij DE LIJN aan de Dennenbosweg 145 in Hengelo en zijn kosteloos.

Bekijk ook even de vorige mini-symposia van Claus Brockhaus en Britt van Uem , Erwin Scheffer, Peter Roemaat of Jan Meuleman.

Lees meteen hier de reacties op vorige workshops.

———————————————————————————————————————-

Do. 12 november – Tijd om te updaten!
Recruiter Consultant Arnolda Posthuma

tijd-om-te-updaten-300px

aanmeld-button

“Tijd om te updaten!”, gaat over:
Je innerlijke drive vertelt je de weg. Je handelt als vanzelfsprekend, vanuit je Hart, Hoofd en Handen. Ik noem het een transformerend persoonlijk ontwikkelingsproces. Wat is er mooier dan met veel plezier werken en hierdoor groeien, zowel individueel als bedrijfsmatig. Iedereen heeft een Sweetspot en het is de kunst deze zijn werk laten doen, zeker als je werkt als ZZP’er. Tijdens dit symposium ga ik met uw Sweetspot aan de slag!

Klik hier voor meer info of aanmelding>

———————————————————————————————————————-

Di. 24 november – It’s all about happiness!
Met Ton Constandse | Training, Advies en Coaching

flyer-mini-symposium-ton-constandse-300px

aanmeld-button

Geluk?

Ondernemend Geluk zou specifiek geschreven worden voor en door ondernemers, maar tijdens het wordingsproces merkten we dat geluk erg afhankelijk is van de manier waarop wij als mensen ondernemend in het leven staan. We interviewden een kleine 50 bekende en minder bekende Nederlanders. Tijdens de ontmoetingen met onze gasten filmden we de interviews, maakten we foto’s en vroegen we de geïnterviewden om zelf een artikel te schrijven. Na ongeveer een jaar hadden we voldoende materiaal om een boek en een DVD uit te geven.

Klik hier voor meer info of aanmelding>

DE LIJN als jouw virtual assistent

Druk, druk, druk?  Jouw tijd is kostbaar!

De economie trekt gelukkig weer aan. Maar meer opdrachten, is ook meer werk en minder tijd. Het kan zijn dat jouw bedrijf of organisatie daar nog niet op in is gesteld. Wij assisteren je graag waar, wanneer en net zolang je ons nodig hebt.

Of het nu gaat om je website,  je huisstijl, logo, reclamecampagne of je communicatieactiviteiten…  We helpen je graag uit de brand voor kortere of langere tijd zodat jij je (weer) kunt concentreren op je werk.

Wil je nog geen web designer of marketing manager aannemen? Maar wilt je wel (snel) meer zichtbaarheid en klanten? Dan kunnen wij eventueel zelf als  jouw ‘virtual assistent’ fungeren. Voor een vast bedrag per maand kunnen we je bij alles assisteren als je even knel zit en er niet uitkomt.

 

We houden wij van praktisch en eerlijk advies.

Verwacht van ons geen dikke rapporten die vervolgens in een bureaula verdwijnen. Geen vage tips maar praktische hulp waar je echt iets aan hebt.

Welke oplossing voor jouw bedrijf of organisatie  geschikt is hangt af van verschillende factoren.

 

Eerste indruk is moeilijk te veranderen

Weet je wat! Maak een afspraak. Een eerste afspraak is bij ons gratis en we helpen graag om samen alles even op een rij te zetten en de voor- en nadelen van uitbesteden te bespreken.

Of je alles u zelf doet of niet, het belangrijkste is dát het gebeurt en vooral dat het goed gebeurt! Er is maar een kans voor een eerste indruk.

Bij ons krijgt je  waar voor je geld!

 

Vaker is beter! Merkvoorkeur door naamsbekendheid

Hoe zorg jij ervoor dat jouw bedrijfsnaam of merk herhalend onder de aandacht komt?

Gelooft jij ook dat de inhoud van de boodschap jouw voorkeur voor een merk bepaalt? Dan heb je het mis! Diverse onderzoeken tonen keer op keer aan dat louter en alleen blootstelling aan een merk van grote invloed is op de merkkeuze. Dus hoe vaker we een merk zien, hoe meer sympathie we voelen. De achterliggende theorie: het mere-exposure effect. Gek genoeg treedt dit meer-exposure effect bij situaties met weinig aandacht en betrokkenheid meer op.

We denken allemaal dat wij zelf keuzes maken op basis van verstand en ons niet laten beïnvloeden. Onderzoek toont daarentegen aan dat we ons vaak onbewust laten beïnvloeden. Maar ook het gebruik van merken door de mensen om ons heen, de zg. referentiegroepen bepaalt uiteindelijk sterk onze keuze.

Enne.. wat geldt voor een merknaam kan natuurlijk ook een bedrijfsnaam of merk zijn

Zo kun je met behulp van social media en blogs ook op langere termijn positief in beeld blijven bij je potentiële klant!

Hoe vaker iemand jouw bedrijfsnaam of merk tegenkomt op bijvoorbeeld Twitter, Facebook, LinkedIn of je blog, hoe positiever diegene tegenover jouw onderneming staat. Iedere keer als je via tweets, facebookposts en blogs jouw bedrijfsnaam of merk weer onder de aandacht. Het effect hiervan is gunstig. Want een dat kan er in de toekomst voor zorgen dat jouw onderneming gekozen wordt boven jouw concurrent.

Wil jij ook dat jouw bedrijfsnaam of merk herhalend onder de aandacht komt, maar weet je niet hoe? Wij kunnen helpen.

Bibliotheek Campagne tegen bezuinigingen

Samen met Bibliotheek Enschede heeft DE LIJN een campagne ontwikkeld: ‘Mijn bieb moet blijven’ om de voorgenomen bezuinigingen tegen te gaan.

Er zijn – in slechts enkele weken tijd-  affiches ontworpen , draagtassen, posters, en ansichtkaarten ontwikkeld. Noem maar op.

Uiteindelijk zijn er mee dan 26.781 handtekeningen opgehaald en 1.800 briefkaarten ingeleverd.

Bibliotheek Enschede heeft zich stevig verzet tegen de nieuwe plannen om 600.000 euro te bezuinigen.

Bibliotheekdirecteur Kocx in Tubantia: ‘We gaan zoveel mogelijk mensen mobiliseren. We zullen publieksacties houden, we zullen de politiek benaderen. We willen de gemeente best helpen, maar dit kan niet.’

De bibliotheek heeft een handtekeningenactie gehouden en het publiek de mogelijkheid gegeven om een online petitie in te dienen.

.

 

Productlancering

Productlancering

Hebt u een nieuw product ontwikkeld en zoekt naar een manier om deze een vliegende start te geven? Wij staan u graag bij.
Samen kijken we naar uw product en de wijze waarop u het in de markt wil zetten. Daarbij kijken we of de door u gekozen marktsegmenten aansluiten bij uw product en of er nog andere marktsegmenten zijn, waar uw product ook succesvol kan worden. Zodra de productbeschrijving klopt met de gekozen marktsegmenten, ontwikkelen we een verkoopstrategie.

Welke activiteiten ?
Hoe genereren we de eerste omzet? Uitgangspunt is om zo snel mogelijk omzet te genereren, omdat dat ruimte geeft voor het verder versterken van de marketing- en verkoopactiviteiten.
Daarnaast kijken we met u of uw organisatie klaar is voor het nieuwe product. Mogelijk sluit uw nieuwe product goed aan en is uw organisatie er helemaal klaar voor.  Het kan echter ook zo zijn dat uw organisatie nog de nodige aanpassingen behoeft om uw nieuwe product succesvol te verkopen en te leveren. We brengen dat samen met u in kaart en begeleiden uw organisatie naar de benodigde nieuwe situatie.

Tarieven naar Draagkracht, hoe zit dat nu?

Wist je dat DE LIJN een bureau is met tarieven naar draagkracht?

Hoe zit dat nu precies?

Omdat onze missie is om te zorgen dat iedereen zich goed kan profileren, kun je – onder bepaalde voorwaarden- betalen naar draagkracht. Hiervoor hebben we een maatschappelijk fonds opgericht waarop je eenmaal per jaar een beroep op kunt doen.
Dit geldt bijvoorbeeld  voor:
– Goede doelen
– Verenigingen of organisaties met een maatschappelijke inslag.
– Starters die beginnen met een krap budget
– ZZP-ers met lage inkomsten
Wij brengen uw organisatie onder de aandacht bij (potentiële) klanten om u aan meer business te helpen. Dat doen wij door te luisteren naar uw wensen en uw verhaal te vertalen naar aansprekende communicatie-middelen. Een bijzondere huisstijl, een logo, een responsive website, een corporate identity, of een pakkende brochure of campagne, een wervende personeelsadvertentiewaardevolle adviezen, websites, Social Media. Alles is mogelijk!
Neem contact op om te overleggen wat de mogelijkheden en voorwaarden zijn.

29 mei Lezing Twents Ideeëncafé

op 29 mei het Twents Ideeën Café geheel gewijd aan kunst en toegepaste kunst.

Mei is een maand waarin kunst in Twente een belangrijke rol speelt. Zo opent de Twente Biënnale, een grootse (inter)nationale kunstmanifestatie, haar vierde editie op 28 mei. Door deze activiteiten geïnspireerd, staat het Twents Ideeën Café in het teken van kunst op 29 mei. Zowel autonome als toegepaste kunst zullen aan bod komen met Transito en De Lijn. Om 16.00 uur opent  de Cactus haar deuren en zullen er twee lezingen plaatsvinden om 17.00 en 19.00 uur.

De Lijn is een reclame- en ontwerpbureau in Hengelo, en niet zomaar een. Attie Schipper, eigenaar van De Lijn, studeerde aan de AKI. Haar bureau ontwerpt en levert een breed scala aan communicatiemiddelen, van internetsites tot drukwerk tot complete huisstijlen. Attie houdt een interactieve lezing over haar loopbaan; van haar studie aan de AKI tot het succesvolle ontwerpbureau dat ze heeft opgebouwd.

Voor meer informatie: zie Facebook Twents Ideeën Café.

Transito is een kunstorganisatie die de Telgenflat aan het marktplein in Hengelo, die al enige tijd leegstaat, een nieuwe bestemming geeft. Tien geselecteerde autonoom kunstenaars hebben een plan ingediend om een tentoonstelling te realiseren waarin Hengelo centraal staat. Agnes Booijnk en Ricardo Liong-A-Kong komen over dit initiatief vertellen. Agnes Booijink is samen met Ricardo Liong-a-Kong namens Transito te gast tijdens het 3de Twents Ideeën Café op 29 mei 2015 in Café de Cactus in Hengelo. Een dag er voor op de 28ste mei is de opening van Transito Hengelo en project waarbij kunstenaars in de Telgenflat exposeren op het thema stilstand en beweging.

We starten om 16.00 uur met de inloop, een hapje en een drankje.
Voor €15,- is er om 17.00 uur een  lezing,
om 18.00 uur een heerlijk diner en om 19.00 uur de tweede lezing
in café de Cactus, Pastoriestraat 37 te Hengelo.

Het Twents Ideeën Café vindt elke laatste vrijdag van de maand plaats.
Wil je er bij zijn? Stuur een email naar: 074ideecafe@gmail.com en geef je op voor deze bijzondere avond!

Social media en webcare, waarom is niet elke sector om?

Social media en webcare zijn niet meer weg te denken uit het bedrijfsleven. Toch is nog lang niet elke sector om.

Maak de drempel zo laag mogelijk
Hoe ga je je doelgroep ooit bereiken? Herhalen van de boodschap luidt het aloude communicatiedevies. En als je doelgroep dan terugpraat, kun je er maar beter bovenop zitten. Door meer kanalen aan te bieden verlaag je de drempel.

Neem eens een kijkje bij concullega’s die je voorgingen.
Leer van hun ervaringen en de belangrijkste do’s and dont’s. Houd er rekening mee dat niet alleen je eigen klanten je gaan volgen. Ook criticasters, journalisten en opiniemakers stellen vragen en plaatsen berichten.

Een plan maken is één, maar het plan in praktijk brengen is een ander verhaal.
Social media zijn er altijd en overal en de content is vanzelfsprekend openbaar. Wees liever onderdeel van het gesprek dan lijdend voorwerp.

Webcare
Stel een webcareteam samen uit medewerkers van de klantenservice. Zij hebben precies de juiste expertise en kunnen – zeker in het begin als het nog niet storm loopt – hun huidige werk combineren met het bedienen van social media.

We kunnen samen met uw team gefaseerd van start gaan:
In eerste instantie monitoren en luisteren we, daarna bepalen we de aanvliegroute. Hoe gaan we om met vragen, opmerkingen of kritiek?  Daarna wordt het tijd voor het delen van content. Zo heeft u, uw team, maar ook alle andere betrokkenen, tijd om te wennen aan deze nieuwe dienst.

Heb geduld…
Naarmate de tijd vordert, verbeteren we het proces. Hoewel het aantal fans soms langzaam toeneemt, merken we dat er steeds meer engagement is.