Het gevoel

Op zoek naar de mens achter het systeem

Niet iedere eigenaar vindt zichzelf een charismatische communicator. Daarom delegeert menigeen zijn communicatie aan de pr- of communicatiemanager. Vaak komt er een glad professioneel verhaal… dat het zijne niet is. Dat is jammer.

In veel bedrijven zie je ‘gemaakte’ communicatie. Bijna in al die gevallen is de communicatie gedelegeerd naar de communicatie- of marketingmanager of een bureau in geschakeld. Terwijl de eigenaar nou juist de figuur zou moeten zijn die de mensen inspireren kan en de zaak in de goede richting leidt.

Veel mensen aan de top zijn wel begeesterd,m daar ligt het niet aan. Maar het is nou juist zaak die boodschap ook uit te dragen, lef te hebben. Sta voor je boodschap. Hoe vaak is het niet: ‘Mijn marketingmanager vindt dat geen goed idee’.

Iedereen heeft langzamerhand juist behoefte aan meer menselijkheid en aversie tegen gladde praatjes die onecht overkomen. Want hoe meer we globaliseren, hoe meer technologie, hoe minder je de ‘persoon achter het bedrijf echt leert kennen. Hoe meer we hunkeren naar… de mens. Neem Bill Gates, iedereen heeft wel een mening over hem, maar over één ding zijn we het allemaal eens: Hij staat voor ‘zijn’ bedrijf.

Wij proberen uw organisatie weer een menselijk gezicht te bezorgen. Geen gelikte reclame en vormgeving, maar mensen in het hart raken. Uw merk wordt een vriend. (‘Volkswagen, wie anders?’).