Een huisstijl ontwerpen

Een huisstijl ontwerpen

Om de totale identiteit van een organisatie zichtbaar te maken gebruik je een huisstijl.  Daarom spreken we ook wel over de visuele identiteit. Een goede huisstijl is een vertolker, maar ook een versterker voor de identiteit van een organisatie.

Kleurkeuze

Niet alleen de betekenis achter de kleuren is belangrijk, ook de kleur van het logo van uw concurrenten en de betekenis van een kleur in andere landen van belang. Zo heeft zwart een andere betekenis in Aziatische landen dan in Europese landen.

Wat kost een logo?

Om alle illusies weg te werken, denk niet dat we een geschikt logo kunnen ontwerpen in een paar minuten. Daar gaat een (flink) aantal uren teken- en denkwerk in zitten. Het logo is tenslotte het eerste wat klanten zien, dus het moet goed zijn! Kiezen voor een bepaalde kleur en een lettertype maakt nog geen huisstijl.

Bovendien letten we er goed op dat het logo digitaal te gebruiken is. Tip: laat de huisstijl direct doortrekken in digitale documenten (een sjabloon voor emails, en een digitale opmaak voor brieven, facturen, offertes etc.

< terug naar hoe&wat